Czego nauczyło nas Baby Doe?
DOI:
https://doi.org/10.14394/etyka.657Abstrakt
The paper reconstructs a famous ethical debate on the Baby Doe case. The consequence of the fact that contemporary medicine can not and probably should not treat all severely handicapped children is twofold: we have to establish who is entitled to decide on the ways of treatment in the case of incompetent children (physicians, parents or ethical committees); and what are the criteria of fair judgment. The second part of the paper is an overview of Polish legal regulations establishing the proper kinds of treatment in the case of terminally ill patients. The author concludes with some remarks on the place of ethical debate in political life of contemporary Poland.Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2001-12-01
Jak cytować
Chańska, Weronika. 2001. „Czego nauczyło Nas Baby Doe?”. Etyka 34 (grudzień). Warsaw, Poland:147-68. https://doi.org/10.14394/etyka.657.
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prace publikowane w czasopiśmie ETYKA udostępniane są na podstawie licencji Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). Oznacza to, że Autorki i Autorzy zachowują autorskie prawa majątkowe do utworów i wyrażają zgodę, aby ich prace były zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do dowolnych celów, także komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze Autora lub wydawcy. Artykuły mogą być pobierane, drukowane, powielane i rozpowszechniane z zastrzeżeniem konieczności poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Autorzy zachowują prawa autorskie do wspomnianych utworów bez innych ograniczeń.