Czego nauczyło nas Baby Doe?
Abstrakt
The paper reconstructs a famous ethical debate on the Baby Doe case. The consequence of the fact that contemporary medicine can not and probably should not treat all severely handicapped children is twofold: we have to establish who is entitled to decide on the ways of treatment in the case of incompetent children (physicians, parents or ethical committees); and what are the criteria of fair judgment. The second part of the paper is an overview of Polish legal regulations establishing the proper kinds of treatment in the case of terminally ill patients. The author concludes with some remarks on the place of ethical debate in political life of contemporary Poland.Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prace publikowane w czasopiśmie ETYKA udostępniane są na podstawie licencji Creative Commons Attribution No Derivatives 4.0 International (CC BY-ND), tj. uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych. Oznacza to, że Autorki i Autorzy zachowują autorskie prawa majątkowe do utworów i wyrażają zgodę, aby ich prace były zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do dowolnych celów, także komercyjnych, za wyjątkiem tworzenia utworów zależnych (dzieł pochodnych), bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze Autora lub wydawcy. Artykuły mogą być pobierane, drukowane, powielane i rozpowszechniane z zastrzeżeniem konieczności poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Autorzy zachowują prawa autorskie do wspomnianych utworów bez innych ograniczeń.
