Normative Reason, Primitiveness, and the Argument for Semantic Normativism
DOI:
https://doi.org/10.14394/etyka.483Abstrakt
This paper sketches a particular line of criticism targeted at Scanlon’s account of a normative reason, which is purported to kill two birds with one stone: to raise doubts about the plausibility of Scanlon’s account of a normative reason and, next, to dismiss Scanlon’s conception of what a normative reason is in the role of an argument for semantic normativism. Following Whiting I take semantic normativism to be the view, according to which linguistic meaning is intrinsically normative. The key argument for semantic normativism is that a word or expression has conditions for its correct use which count, or speak in favour of using it in certain ways and not in others. Specifically, it has immediate implications for how a subject should or may (not) employ that expression. I shall argue that if the favouring format of analysis of a normative reason is not a particularly happy proposal in itself, then it supplies a superficial support for semantic normativism.Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2015-12-01
Jak cytować
Klimczyk, Joanna. 2015. „Normative Reason, Primitiveness, and the Argument for Semantic Normativism”. Etyka 50 (grudzień). Warsaw, Poland:73-90. https://doi.org/10.14394/etyka.483.
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prace publikowane w czasopiśmie ETYKA udostępniane są na podstawie licencji Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). Oznacza to, że Autorki i Autorzy zachowują autorskie prawa majątkowe do utworów i wyrażają zgodę, aby ich prace były zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do dowolnych celów, także komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze Autora lub wydawcy. Artykuły mogą być pobierane, drukowane, powielane i rozpowszechniane z zastrzeżeniem konieczności poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Autorzy zachowują prawa autorskie do wspomnianych utworów bez innych ograniczeń.