Percepcja wartości w etyce G.E. Moore’a
Słowa kluczowe:
percepcja, epistemologia, intuicjonizm, empiryzm, intuicja, realizm metafizyczny, rozumowanie dedukcyjneAbstrakt
The aim of the present article is to reconstruct the theory of the moral perception held by G.E. Moore, with a special regard to its ontological and epistemological features. The author tries to prove first that Moore’s theory of ethical reality has been strongly influenced by his ontology and epistemology. Secondly, he indicates that the two mentioned views are interdependent ones. However the article is intended not only to give an account of the doctrine of Moore but also to be a particular interpretation of it. A discerning analysis of Moore’s act of the moral perception shows that he understood it on the analogy with the sense perception. The author tries therefore to interpret the theory of the moral perception in the sense-data language.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prace publikowane w czasopiśmie ETYKA udostępniane są na podstawie licencji Creative Commons Attribution No Derivatives 4.0 International (CC BY-ND), tj. uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych. Oznacza to, że Autorki i Autorzy zachowują autorskie prawa majątkowe do utworów i wyrażają zgodę, aby ich prace były zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do dowolnych celów, także komercyjnych, za wyjątkiem tworzenia utworów zależnych (dzieł pochodnych), bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze Autora lub wydawcy. Artykuły mogą być pobierane, drukowane, powielane i rozpowszechniane z zastrzeżeniem konieczności poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Autorzy zachowują prawa autorskie do wspomnianych utworów bez innych ograniczeń.
