Etyka biznesu
DOI:
https://doi.org/10.14394/etyka.640Słowa kluczowe:
wolny rynek, kapitalizm, socjalizmAbstrakt
Business ethics is a quite young branch of moral sciences. This fact is due to the negative evaluation of making money. The main idea of business ethics is the social responsibility of the economy, which should make more tolerable the negative effects of understanding business as starving for maximalization of profits. Participation in business ought to be ruled by set of mutual obligations of proprietors, managers, workers and consumers. Moreover, these obligations must take into account the commonwealth of the whole society.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prace publikowane w czasopiśmie ETYKA udostępniane są na podstawie licencji Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0). Oznacza to, że Autorki i Autorzy zachowują autorskie prawa majątkowe do utworów i wyrażają zgodę, aby ich prace były zgodnie z prawem ponownie wykorzystywane do dowolnych celów, także komercyjnych, bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody ze Autora lub wydawcy. Artykuły mogą być pobierane, drukowane, powielane i rozpowszechniane z zastrzeżeniem konieczności poprawnego oznaczenia autorstwa oraz oryginalnego miejsca publikacji. Autorzy zachowują prawa autorskie do wspomnianych utworów bez innych ograniczeń.